Ω ΠΟΙΗΤΕΣ ΠΩΣ ΖΗΣΑΤΕ, ΓΙΑ ΤΙ! -ηλι τ- Βασίλης Λαλιώτης

20131229_112923

Εσύ, μόνο εσύ
Κι όσο από λέξεις

ΣΕΛΙΔΑ ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟΥ

Ο γιος μου είναι σκύλος αδέσποτος
Έπεσε πάνω μου γιατί είμαι βολικός
Να ένα αδέσποτο είπε να γίνουμε δυο
Μου έδειξε το θάνατό του πριν κι απ’ τη ζωή του
Και με διάλεξε πατέρα αντί να γίνει πένθος ανήκεστο
Μαζεύει ξύλα, μπαλάκια του πιγκ πογκ
Φτιάχνει ραβδιά του Χάρρυ Πόττερ, χαρτοσακκούλες
Πράγματα άχρηστα και γίνεται ιπτάμενο στην αυλή.
Σήμερα βρήκε κάτι αδέλφια του σ’ ένα καφάσι
Οχτώ αδέσποτα κι έφαγε τη μέρα
Για να τους βρει πατέρες βολικούς κι εγώ κοιτούσα
Πως με διάλεγε οχτώ φορές ο γιος που όπως σας είπα
Μόνο απ’ τα αδέσποτα αυτού του κόσμου είναι γιος μου

Η ΜΠΑΛΑΝΤΑ ΤΗΣ ΠΛΑΤΕΙΑΣ ΒΙΚΤΩΡΙΑΣ

Στο Γιώργο Μαρκόπουλο

Το ‘ 63 η γιαγιά έστριψε την Παιωνίου
Κι ανηφορήσαμε ως την πλατεία Κυριακού
Τα χάλκινα βέλη σώζονταν ακόμα στο γλυπτό
Κι είχε ένα σκάμμα άμμο για να κάνεις άλματα
Φύσαγε αέρας κι είχα ένα ανεμόμυλο όνειρο
Τον πάτησαν, τον κλώτσησαν, χωρίς μιλιά
Ωστόσο εγώ κατάλαβα πως ενοχλώ:
Βλάχο, ήθελαν να μου πουν, μας πιάνεις το παγκάκι.

Το ’82 και στην ίδια αυτή πλατεία
Γκρέμισε ο πρώτος και αθώος κόσμος μου
Και το γκαρσόνι της παρακειμένης καφετέριας
Κάτι θαμώνες κι ένα βλέμμα άπονο
Με κοίταγαν επιτιμητικά σαν να μου έλεγαν:
Βλάχο, δεν έχεις χαρτομάντιλα για δάκρυα, φύγε
Μη μας λερώνεις με τους έρωτές σου το παγκάκι.

Τώρα περνάω για βόρεια και η πλατεία ανήκει
Στα μυθιστορήματα που γέννησε, ξένοι
διαδέχτηκαν το βλάχο και αλλόγλωσσοι, κι έρχονται
για ν΄αγοράσουν σπέρμα κι αίμα πρόχειρο τα παιδιά του
κλεπτοκράτη. Εχτές είδα μια διαδήλωση απ’ αυτές
Του 63, του 73, του 2003 κι ένας κύριος, βλάχος,
Που αντάλλαξε το πατρικό χωράφι με μια γκαρσονιέρα
Μου φώναζε στον ύπνο πως του πιάνω το παγκάκι

 

 

 

Σχολιάστε

